Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 24 February 2012

Janganlah bimbang jika memiliki badan macam kilang kicap

Adakah anda gemuk, memiliki berat badan yang berlebihan? Jika ya ! tak perlulah anda pergi ke mana-mana slimming center, atau menelan berbagai-bagai pil atau ubat pelangsing, anda juga tidak perlu menahan lapar bagai nak giler tapi berat badan anda tetap sama atau lebih hangat berat daripada biasa..

Kenapa aku ckp macam iklan tibi ni, hahaha ini adalah kerana orang yang berbadan besar mempunyai kelebihan yang tidak ada pada orang yg kurus. Antaranya ialah :-


  1. Bila anda gemuk, anda akan mengenakan pakaian yang longgar untuk menutup spare tyre anda. Dengan itu anda secara tidak langsung terhindar dari dosa memakai pakaian ketat untuk menayangkan body cantik la konon!
  2. Bila anda kene kacau dengan budak nakal, atau orang jahat, bagi je penumbuk sebijik kompem pengsan, ini adalah kerana orang yang gemuk akan memiliki penumbuk yang sangat padu kerana jari jemari anda disokong dengan lemak-lemak ayam kepsi yang selalu mak belikan.
  3. Bila mak anda terjerit-jerit memanggil ayah atau abang anda untuk anggkat tong gas, anda bole jadi super hiroin (hhehehe) dengan berkata "MAMA, BIAR KAKAK ANGKAT TONG GAS TU".
  4. Kelebihan yang paling best, bila anda gemok, tak de mana-mana laki gatal yang akan menggangu anda atau dengan kata yang lebih tepat MENGORAT atau menggatal. 
  5. Dengan badan montel anda dapat lihat betapa kekasih anda menyangi anda seadaanya tanpa memikirkan saiz badan anda. Jika anda kurus, cantik, mungkin kekasih anda sayang kerana kecantikan anda, tapi bila da tua nanti, cantik macam muda lagi ke (bukan sumer laaaa)
  6. Orang badan chubby ni COMEL sangat (mcm puji diri je, eh bukan) suami anda akan pulang kerja cepat tanpa overtime sebab rindu nak peluk bini dia yang macam bantal goling teddy bear.


Jadi berbanggalah dan bersyukurlah memiliki badan walau macam kilang kicap (bapak aku yang aja ) kerana diri mu begitu berharga. Muaahhh (terbuat aksi menggoda pulak) Maaf sekiranya terkasar bahasa, segala kenyataan saya tiada kene mengena dengan yang hidup atau yang telah mati. Sekadar ingin mencuit hati. 

RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL!!

2 comments:

  1. wah bagus bagus. aku pun pernah gak terfikir kelebihan yg pertama tu. so takyah pakai ketat2 kan. hehe good entry! biarlah gemok pon kan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, tapi su, ko bukan gemok, aq ni baru la "kurus sangat"

      Delete

Followers