Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 28 February 2012

Rindunye nak balik puncak

Assalamualaikum..

Setelah sebulan 2 minggu aku cuti semester ni, rasa 'RAJIN' beno nak balik Puncak.
Mane tak nye, kat rumah ni aku ada banyak aktiviti berbanding kt Puncak, senang cite, kt rumah ni lagi best la. Mesti la kan, rumah kita kan 'HOME SWEET HOME' . Kenapa aku lagi suke duk kat rumah mak aku:-


  1. Aku ada family yang bahagia walaupun cume kami bertiga.
  2. Aku ada rumah yang cukup selesa. Walaupun rumah aku sederhana saja.
  3. Aku ada katil yang sangat selesa. Walaupun bukan tilam spring. Tu yang liat je nak bangun.
  4. Aku ada transport nak bejalan. 
  5. Hari-hari makan masakan mak.
  6. Hari-hari aku ada aktiviti (tolong mak kat kedai makan, balik kampung, pg jalan-jalan)
  7. Ada udara yang nyaman, penduduk kampung yang peramah, (yg terlebih 'PERAMAH' pun ada gak)
  8. Otak aku lapang je, tanpa fikir assignment, test, quiz.
  9. Mak ayah aku suke sangat wat lawak, mak pulak spoting, kalau melalak kt uma, mak pon joint skali da mcm duet pulak hehehe.
Tapi ada beberapa perkara yang ada kt puncak tapi tak de kt rumah aku, 
  1. Housemate yang sangat mengambil berat 
  2. Classmate yang sanggup susah dan senang bersama
Di manapun anda berada kita tetap menumpang bumi milik ALLAH. Laksanakanlah tanggungjawabmu tak kira di manapun kita berada... Mungkin sebagai Anak pada ibu bapa mu, atau sebagai Pelajar yang menuntut ilmu, dan semestinya sebagai Hamba Allah yang di redhai.. Amin...

AJA-AJA FIGHTING!!

No comments:

Post a Comment

Followers