Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 24 February 2012

BLACK KNOWLEDGE

Assalamualaikum.. salam sejahtera kepada anda semua moga bahagia.~~~ Amboi, da macam kumpulan nasyid pulak aku ni hahaha. yela kan ke hari ni hari jumaat.

Ape ke pelik sangat tajuk post aku hari ni?? Macam ni ceritanya mak jemah oii, (mak kepoh da kua).
Once upon a time.. hahaha macam biase, aku selalu tolong mak aku kat kedai, dalam kesibukan melayan customer yang nak itu nak ini, tetibe pekerja indon mak aku datang kt aku, dan berkata dengan sleng indon nye "dik, sup nasi ayam ni kok jadi warna mcm ni?".

Aku yang kebingungan melihan sup yang di bungkus bertukar warna menjadi hitam. raihan hairan betul aku, aku dan mak aku berpandang-pandangan. Tanpa berfikiran singkat aku fikir, mungkin ada serbuk kopi tumpah kot, tapi jauh beno serbuk kopi tu dengan periuk sup..

Kalau ianya betul sihir kenapa mesti guna pendekatan yang pada aku CETEK AKALNYA. (bombastik ayat aku). Siapa pun pelakunya, pada aku ini tak sepatutnya berlaku bila hidup bermasyarakat ni.

Zaman moden sekarang ni, sumer benda nak guna ilmu hitam atau pukau, or santau dan sewaktu dengannya. Tak de kerja lain ke korang ni.. (eh bukan korang, orang yg buat tu) itu bukan saja syirik di sisi agama, malah mendorong orang untuk tidak berusaha dengan mengambil jalan pintas macam ni..

Itu saja dari ghadis untuk hari ni.. ARIOS AMIGOS (bahasa maxico, SELAMT TINGGAL KAWAN) ASSALAMUALAIKUM

5 comments:

  1. lepas tu kesimpulannye kenape sup tu hitam eyra? mmg ade orang sihir ke ape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai sekarang pun tak fida knp jadi cm tu.. xpenah2 jadi..

      Delete
    2. peliknye. semua sup tu ke sebahagian je? haishh. bahayenye.. pelik...!

      Delete
    3. semua la sayang, dalam periuk yang samakan. entah la, positive aje la

      Delete
  2. haish macam-macam orang zaman sekarang ni. takpelah berdoa je jangan apa2 jadi pada keluarga ko k. semoga dilindungi :)

    ReplyDelete

Followers