Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday 4 February 2012

"Diluk Maneng Mantu La Kie"

Assalamualaikum... salam maulidur Rasul. marilah kita sama-sama menghayati sunah-sunah dan perjuangan Rasul Junjungan sepanjang hayat baginda.. 
"Allahumma soli ala Saidina Muhammad, Waala alihi wasohbihi wasalam"

Sempena Maulidur Rasul ni, sudah semestinya 1 negara cuti kan.. Cuti umum, so ramai la yang tak lepaskan peluang tuk mengadakan majlis perkahwinan, pertunangan dan seangkatan dengan nye...

So, my family and I do not let the opportunity tuk pergi uma kawan-kawan dan sedara mara. Oleh kerana aku tengah cuti semester, so aku pun ikut jela mane mak aku pegi.. Bosan kot kt umah jek.

By the time aku ikut pergi majlis kawin tu, mesti tak kurang dari 5 orang cakap ayat ni kat mak aku :- "DILUK MANENG MANTU LA KIE''

APAKAH???!!! JENG JENG JENG!!

Ayat tu adalah ayat bahasa jawa, dan membawa maksud:- "TAK LAME LAGI DAPAT MENANTU" ...
Time kasih la makcik-makcik sebab doakan saya cepat temu jodoh.. hehehehhe (nampak gatainye tu) 



Aku dengan selambernye jawab "GOLEK KE LA BOJO UNTOK KU" ..... Ape maksudnye... Lu pikir la sendiri.. hehehhehe 

Assalamualaikummm...

4 comments:

  1. wah cantik la blog dia. pwitt. hehe

    wah tak lama lagi mam nasi minyak kat uma ira. yeah!

    ReplyDelete
  2. hehehe..dapat mkn nasi minyak free la nnti..

    ReplyDelete
  3. suraya: biase jek hehehe blog awk pun cantik juge...
    cik mun: calon pun xde lagi dear, doa2 kan lah cpt temu jodoh hehehehe

    ReplyDelete
  4. sori late blogwalking. HEHE. btw, skrg musim2 org kawen tunang, rase trcabar pn ade nih. HIHI.

    ReplyDelete

Followers